Ambassaden och konsulaten kan vara behjälplig med att utfärda olika typer av intyg och legaliseringar. Vi föredrar att intyg beställs via e-post och i andra hand per post.
OBS! Följande tjänster kräver personligt besök på ambassaden eller konsulaten: ansökan om äktenskapscertifikat, legaliseringar och levnadsintyg.
Avgiften regleras av månadens växelkurs. Var noga med att betala rätt summa för avgift och porto!
630 THB per intyg
200 THB för porto
Så här gör du för att begära ett intyg
Begäran, underlag och kvitto skall skickas i ett och samma mejl! Då det annars skapar förvirring och fördröjning i handläggningen. Se information om mejladresser och postadresser till ambassaden och konsulaten: sändning av din begäran.
Intyg utfärdas endast på engelska och skickas med DHL till din postadresss som angetts på blanketten (endast inom Thailand). Ambassaden/konsulatet tar inget ansvar för förlorad försändelse vid felaktigt angiven postadress och telefonnummer.
Om du söker per mejl är handläggningstiden 5 arbetsdagar. Om du söker per brev är handläggningstiden 10 arbetsdagar.
Endast fullständig begäran kommer att handläggas. Begäran som är ofullständig måste kompletteras inom 14 dagar. Kommer ingen komplettering in inom tiden avslås begäran och ansökningsavgiften återbetalas inte.
Utfärdade intyg, personbevis och äktenskapscertifikat är giltiga i 3 månader.
Observera att i Sverige kan du på Thailändska Ambassaden i Stockholm få mer information om hur du går till väga för att registrera följande hos thailändska myndigheter
Se länkar
บริการคนไทย – Royal Thai Embassy Stockholm(på thailändska)
Services – Royal Thai Embassy Stockholm(på engelska)