Här publiceras lediga tjänster.
Sveriges ständiga representation vid Nato söker en administratör.
Är du lockad av att arbeta i en internationell miljö? Trivs du med att arbeta serviceorienterat med administrativa uppgifter? Vi söker dig med erfarenhet av assistentarbete och ett starkt sinne för organisation och service. Om du är en noggrann och kvalitetsmedveten person som är beredd att hugga i där det behövs kan vi erbjuda dig ett spännande jobb på en intensiv och stimulerande arbetsplats
Din arbetsdag. Nato:s morgondag.
Sveriges ständiga representation vid Nato företräder Sverige vid Nato HQ i Bryssel. Myndighetens uppdrag innefattar att representera Sverige och att bevaka och driva svenska säkerhets-, försvarspolitiska och militära intressen i hela Natos kommittéstruktur, inklusive det Nordatlantiska rådet (NAC) och Militärkommittén. Vid sidan av de formella kommittémötena bedrivs också en löpande, omfattande informell mötesverksamhet med andra allierade företrädare och med Nato-sekretariatet.
Representationen består av utsänd personal från Utrikesdepartementet, Försvarsdepartementet, Försvarsmakten samt lokalanställda.
Den administrativa avdelningen vid representationen består av två utsända diplomater från Stockholm samt fyra lokalanställda kollegor. Till de frågor som avdelningen ansvarar för hör personal- och ekonomiadministration, IT-frågor, anmälningar av diplomatisk personal till belgiska utrikesministeriet samt besöksanmälningar till Natos olika kommittéer.
Representationen söker nu en lokalanställd flexibel och språkkunnig administratör. Tjänsten innefattar externa kontakter, både gentemot belgiska myndigheter och det internationella sekretariatet och andra Nato-länders delegationer vid Nato HQ. Goda språkkunskaper är således av stor vikt. Vi söker en person som är flytande i både engelska och franska. Därtill är kunskaper i flamländska meriterande. Det är även viktigt med kunskap om det belgiska samhället.
Exakta ansvarsområden kommer att diskuteras närmare med aktuell kandidat.
Din bakgrund och dina egenskaper
Du har minst en gymnasieutbildning med teoretisk inriktning. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt. som är organiserad, stresstålig och som trivs med att arbeta både i team och självständigt. Vidare är du van att arbeta med Officepaketet. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska, engelska och franska i både tal och skrift. Kunskaper i flamländska språket är meriterande.
Vi söker dig som gillar att arbeta administrativt. Du har känsla för service och har lätt att anpassa dig till föränderliga omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd för arbetsplatsens behov. Vidare har du en väl utvecklad förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. En prestigelös inställning till arbetsuppgifterna är viktigt, likaså en väl utvecklad kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet i arbetet. Du är tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar. Eftersom arbetsbelastningen kan variera över tid på grund av arbetstoppar är stresstålighet av vikt
Övrigt
Tjänsten är en lokalanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Representationen följer belgisk arbetslagstiftning och tillämpar individuell lönesättning.
En godkänd säkerhetsprövning är ett måste innan beslut om anställning kan fattas.
Är du intresserad?
För mer information om representationen och dess arbete, vänligen kontakta kanslichef Nina Lissvik på nina.lissvik@gov.se Du är även välkommen att kontakta administratör Eva Westberg på 02-7077880 eller eva.c.westberg@gov.se
Välkommen med din ansökan med meritförteckning och personligt brev via e-post till: nato-representationen.bryssel@gov.se senast den 5 januari 2025. Ange diarienummer UM2024/33517/BRYD
Tänk på att ansökningshandlingar som du skickar till representationen blir allmän handling och kan komma att lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. Inkludera därför inte personuppgifter som du inte vill ska kunna begäras ut.